dimecres, 26 de febrer de 2014

La puta estafa del dia a dia.

Com un guió perfectament redactat, els actors del dia a dia s’esforcen a complir fil per randa amb el que s’espera d’ells, sense apartar-se ni un mil·límetre del guió esperat.

Us haureu fixa’t que ja no parlo del Barça. Personalment, però veig que no sóc l’únic, m’he hagut de centrar en la mera supervivència i gairebé no tinc temps per distraccions. I quan me les puc permetre, fa una mica de mandra seguir aquests milionaris gilipolles, amb declaracions buides i escoltar sempre el mateix. M’he n’he cansat una mica i crec que no sóc l’únic.

A part, i com ja es va anunciar des d’aquest blog, la presidència del fracassat envejós d’en Rosell i la seva Junta, enfonsaran el Barça fins als nivells del pre-Laportisme o post-Gasparisme. La lenta i continuada decadència iniciada amb la presidència del senyor Rosell i accelerada quan Guardiola va decidir marxar al veure el nivell de falsedat i llatrocini de la Junta actual, són motius de pes per no il·lusionar-se amb el “més que un club”.

Fa més de dos anys, als inicis del blog, vaig profetitzar dir que el senyor Rosell enfonsaria el club. Només volia manar per dues raons, la rancúnia i l’enveja, que va dissipar denunciant quaranta vegades l’anterior Junta, difamant el senyor Laporta o retirant la presidència honorífica al gran Cruyff, i per fitxar brasilers i comissionar i ser molt i molt lleig però milionari.

I dit he fet. Ha complert el guió a la perfecció. Ha rampinyat milions i milions. Ha plegat perquè uns nens va tirar balins a la porta de casa seva (o potser s’ho va fer ell solet) i a provar de fer pena perquè no ens enfadem amb ell. Criticava els 100 milions que havia costat Bale perquè Neymar només en valia 57. Després en va valer 86,2 de milions (i ho van dir els diaris madrilenys! Vés quina cosa!!). I ara, se n’ha pagat 13,5 a Hisenda tot i que es veu que s’havia fet tot bé.

Neymar ja ha costat més de 100 milions. I el seu club en va cobrar 17. La resta? A repartir. Per cert, brutal quan a TV3 i els diaris de Barcelona insinuen que la culpa és del soci que va demanar explicacions. La culpa és de l’apallissat per assenyalar els agressors! I clar, a Madrid mai no ho farien.

Rajoy diu que ja no hi ha crisi i que no farem la consulta. El jubilat aquell del PSOE diu el contrari que Rajoy però que no farem consulta. Aquí diem que farem la consulta, quan tenim la Generalitat arruïnada per dues generacions (i això ens ho hem fet solets votant el pèssim i nefast Tripartit) i necessitem que ens mantinguin com a un bebè.

Tothom diu el que li toca dir d’una manera perfectament previsible per fer contenta la seva parròquia.

Els moments de lucidesa em sembla d’una evidència aclaparant el nivell de falsedat, hipocresia i putrefacció al que ha arribat la societat actual.

Si el futbol ja no em seda l’ànima, que faré ara? Que em queda?

Si ja no puc cridar Rosell dimissió perquè ja ha robat prou i està calentó a casa comptant milions d’euros, que em queda? Dir que ja ho sabia? Que ho vaig dir fa anys?

Quan arribem al 2020 amb un 23% d’atur i en la mateixa situació que ara, que em quedarà? Dir que ja ho deia? Que sempre havia dit que cada any dirien que era el darrer però que ens vendrien fum durant més de deu anys?


En fi, toca viure envoltat de mentiders que ens han trinxat el futur a tots i de lladres encantadors de serps.

dilluns, 3 de febrer de 2014

TV3, la seva i de gairebé ningú.



A vegades em faig pesat i monotemàtic. Això ja ho vam tocar mesos endarrere. Però com que em produeix una gran repugnància tota la falsedat que envolta el canal de televisió, no puc deixar de parlar-ne novament, ara que fan vaga un dia si i un dia també.

Dades públiques:

Aportació pública als canals autonòmics 2013 (subvenció en milions d’euros):  TV3: 225 M€, Canal Sur: 118 M€, ETB: 105 M€, TV Gallega: 95 M€, Telemadrid: 75 M€, Aragon TV: 42 M€, Castella la Manxa TV: 42 M€, TV Canàries: 33 M€, TV Balears: 31 M€, Extemadura TV: 25 M€, Asturias TV: 21 M€.

Número de treballadors: TV3: 2642 treballadors, Telemadrid: 900 treballadors, Antena 3: 600 treballadors, La Sexta: 100 treballadors, Telecinco: 1.100 treballadors.

TV3 té tants treballadors com Telemadrid, Antena 3, La Sexta i Telecinco junts!

TV3: 2.500 treballadors i 70 milions d’euros d’ingressos en publicitat.

Antena 3: 700 treballadors i 500 milions d’euros d’ingressos en publicitat.

O sigui. TV3 tenia 260 milions d’euros de subvenció pública el 2011. Aquest any “nomes” son 225. La segona televisió autònomica té 118 milions d’euros de subvenció pública. La resta, viuen gairebé totes amb menys de 50.

Informacions aparegudes als mitjans digitals i MAI desmentides:

-          Mònica Terribas cobra 435.000 € per presentar els matins de Catalunya Ràdio.

-          Catalunya Ràdio fa un ERO a 40 treballadors per reduir costos.

-     Terribas fitxa el Minoria absoluta per Catalunya Ràdio a un cost de 1,2 milions d’euros l’any per fer l’espai d’humor.

-          En llibertat amb càrrecs el treballador de TV3 que va filtrar els sous desorbitats de la cadena pública (va ser detingut i empresonat).

-   TV3 paga sous superiors als 70.000 euros bruts anuals (que es correspondrien, aproximadament, amb el nivell de director general de la Generalitat) a 117 persones. D'aquestes, 42 estan per sobre dels 80.000 euros.

-      La categoria professional té poc a veure amb els ingressos finals dels treballadors. Un redactor, per exemple, pot guanyar entre 22.286 i 84.172 euros (gairebé el quàdruple) sense que hi hagi una explicació clara que justifiqui aquest abisme salarial. En general, passa el mateix en totes les categories que estableix el conveni.

-       Productores dels mateixos treballadors fan la major part de la feina: Mediapro (Jaume Roures) ha facturat entre el 2010 i el 2011, 53 milions d’euros; Minoria Absoluta (Toni Soler) que produeix Polonia i Crackovia, 12,7 milions d’euros; Diagonal TV (Infidels, Kubala, Moreno i Manchón), 12,1 milions d’euros;  Gestmusic (Buscant la Trinca!), 5,5 milions d’euros; Triacom (Xavier Bosch) El Gran Dictat, 5,2 milions d’euros.El Terrat (Andreu Buenafuente), Divendres, 5,2 milions d’euros; Broadcaster (Josep Cuní), Els Matins, 4,1 milions d’euros; Alguna Pregunta més (Antoni Bassas i Carles Capdevila), Zona Zàping i APM, 3,1 milions d’euros; Batabat (productora del diari Ara), Sota Terra, 2 milions d’euros.Dies Tontos (Albert Om), El Convidat, 1,5 milions d’euros; Sticaki (Ramon Pellicer), Entre Línies, 1,5 milions d’euros.

O sigui, apareix un treballador (com Eduard Snowden) que filtra uns abusos i un nivell de llatrocini brutals al diner públic, ningú desmenteix aquestes xifres vergonyants i que provoquen repulsió, i el treballador va a la presó perquè a infringit la llei de protecció de dades.

Ovació!! O sigui que el que delata al lladre es empresonat perquè el pobre lladre té dret a que no es sàpiga que roba? És això el que m’expliquen??

La senyora Terribas, amb un sou de 435.000 €, absolutament aberrant, que duplica el del President Mas o el senyor Rajoy, es permet asseure els polítics en entrevistes on els salta al coll i on els hi diu que els polítics cobren massa i malgasten? Aquesta noia que sempre critica les retallades en educació i sanitat, pot dormir a les nits? Però que és aquesta vergonya???

Els socis del diari ARA, facturen amb les seves productores pròpies (explicades anteriorment) més de 50 milions d’euros anuals a TV3!! Més que el pressupost de tots els canals autònomics excepte TV3 i Canal Sur. Però que és aquesta vergonya???

Com s’ha retallat en educació i sanitat, com s’han tancat quiròfans i aquest canal té més treballadors que la BBC?? 

Com es pot fer un ERO a Catalunya Ràdio de 44 persones i després fitxar la Terribas amb un sou desproporcionat i portar el programa d’humor del Minoria Absoluta per milions d’euros l’any!! Un altre cop la productora del Toni Soler!

M’agrada el català. M’agrada que hi hagi un canal en català. Votaré Si Si. Però m’està agafant molt fàstic que em robin aquests compatriotes abraçats a l’estelada.

Tants diners i TV3 no té ara ni delegacions a les altres províncies, ni platós, ni es parla de res més que no sigui Barcelona.

TV3 és l’única cadena en català, subvencionada de forma milionària, no té competència i únicament té un 13% de quota de pantalla. Telecinco en té un 11%.

I per acabar. Crackòvia, Polònia, Caçadors de Bolets, Divendres, lo Cartanya, Gran Nord.... tot això és una ofensa per la intel·ligència. TV3 fa uns programes de qualitat baixíssima facturats a preu d’or, és una televisió per jubilats a qui s’informa de quina fira fan el cap de setmana. És provinciana a més no poder.

Perquè compra la Formula 1 a preu d’or? La Televisió Pública Espanyola no la compra. Perquè es cara i no surt a compte. Ja la fan per les privades, no? Quin negoci hi ha darrera?

I encara fan vaga??? Vaga per no perdre privilegis???

Potser a València no es van equivocar tant...